Yapmanız ger

29 Ağustos 2016 Pazartesi

10 MADDEDE ANATOMİYE NASIL ÇALIŞIRIM ?




   Herkese merhaba.Bugün  1. sınıfların başının belası olan anatomi dersine nasıl çalışılır onu anlatıcam.Şimdi sorabilirsiniz sen bu etkili çalışmayı nereden biliyorsun diye. 2. sınıfa geçtiğimi söylemiştim veteriner fakültesinde ve ilk sene iki dönemde AA ile verdim anatomiyi kendi çalışma yöntemimle.Kendi fakültemde anatomiyi vermek çok kolay değil. Hiçbir fakültede de kolay olduğunu sanmıyorum.Ben şuan size kendim nasıl çalıştım ?Nasıl daha kolay öğrendim ? bunlardan bahsedicem.







  1. İlk yapmanız gereken şey hiçbir anatomi dersini aksatmamanız (özellikle lab. derslerini aslaaaa !!).
  2. Anatomi dersinin olduğu günlerin akşamı kesinlikle tekrar şart (çünkü bir derste belki 100 den  fazla latince terim öğreniceksiniz.Bunları unutmamalısınız!!).
  3. Eğer derseniz ben öyle çalışamam ,ezber yapamıyorum falan filan.. Elinize renkli keçeli kalemler alın ve herşeyi çizerek öğrenin (bu biraz zaman alacağından sınav haftaları tavsiye etmem).
  4. Anatomi vizenize çalışmayı sınav haftasına bırakmayın.Hatta sınav gününden 2 hafta önce sıkı bir şekilde tekrar yapın(tekrar diyorum çünkü her anatomi dersinden sonra çalıştınız zaten).
  5. Teorik derslerden sonra haftaiçinden lab.dersiniz olacaktır ,lab. dersinden önceki akşam kesinlikle öğreneceğiniz şeyleri tekrar edin(böylelikle yabancı olmazsınız ve derste hoca sorarken cevap verip hocanın gözüne girebilirsiniz).
  6. Teorik derslerde gerekirse öğrenmek için kendiniz yırtın.Çünkü teorikte temellerini iyi attığınız konunun pratik öğrenilmesi daha kolay olur.
  7. Hocanın derste önemsediği yerler kesinlikle sınav sorusudur,bunlara dikkat edin.
  8. Özellikle lab. derslerinde hoca bir yapının üzerinde çok fazla duruyorsa kesinlikle onu çok önemsiyor demektir.
  9. Üst sınıflarla arayı iyi tutun.Onlara daha önceki senelerde ne sordular ,nasıl sordular bunları kesinlikle sınavdan önce öğrenin.
  10. Son olarak bu bence en önemli madde : ''HİÇBİR ÜST SINIFIN 'SINAV ZATEN ZOR OLACAK ÇALIŞSAN BİLE GEÇEMEZSİN' DEMESİNE ALDIRIŞ ETMEYİN!!!.'' (Çünkü genelde bunu söyleyenler dersi alttan alanlar olacaktır).
Umarım yararlı olmuştur.:)



1 yorum:

  1. Bu sene başladım veteriner fakültesine ve gördüğüm Latince kelimeler ,bir yandan asil konunun aşırı uzun olması beni çok zorluyor.Hala kendi çalışma stilimi bulamadım ama sayenizde biraz da olsa deneyecek stilleri buldum✨️

    YanıtlaSil