Yapmanız ger

29 Ağustos 2016 Pazartesi

1. SINIF MACERAM NASILDI ?





 Şimdi size 1. sınıf nasıl geçti biraz bundan bahsedeyim istiyorum.Çünkü biraz fikir edinmeniz açısından iyi olur diye düşündüm.
Benim ilk yılım fazlasıyla dolu geçti .Gerçekten 1. sınıf gibi ,fakültede yeniymişim gibi gelmedi bana.Okulun ilk gününden başlayarak kademe kademe veteriner fakültesi 1.sınıfı anlatayım o zaman.

Okulun ilk günü: İlk gün kesinlikle bir faciaydı diyebilirim.Çünkü hiçbir şey bilmeden bir fakülteye geldim.Nerede derse giricem , ne yapıcam,hangi ders var  hiçbirini bilmiyordum.Bunlara hazırlıklı olun sizde derim.Ayrıca sürü halinde gemeyin ilk gün.Gerekirse tek durun ya da üst sınıflardan yardım alın.Zaten sizin gibi olan 1. sınıflar bir şey bilmeyeceklerdir.İnsanlara alay konusu olmayın sürü gibi takılarak.Birde ilk gün edindiğiniz arkadaşlarınızla takılmayın o gün. herkesle tanışmaya çalışın.
Okulun ilk haftası:Belki de en zorlandığım haftaydı benim.Çünkü ilk hafta girdiğim hiçbir dersten bir şey anlamamıştım.Düşünüyo insan gerizekalı mıyım diye .Acaba diğerleri anladı mı filan diyosunuz .Bu çok normal ve merak etmeyin kimse bir şey anlamadı.İlk hafta edindiğiniz arkadaşlarınızla sakın 5 seneyi geçireceğiniz hayallerini kurmayın ,ilk bir ayda ne oldukları belli oluyor.Bu nedenle herkesle takılın.
Okulun ilk ayı:Okula alışmış hatta derslere bile alışmış oluyorsunuz derken 1. ay bitiyor ve vizeler yaklaşıyor.Ben çok panik olmadım açıkçası vize geliyor diye.Çünkü okul ezber ağırlıklıydı ve çok rahatlıklar düzenli ders çalışmayla hallettim konuları.Bu ay artık biraz daha kimle arkadaş olacağınıza karar verdiğiniz bir ay bence.Ben en azından öyle olduğunu düşünüyorum (zaten öyle de oldu).
Okulun ilk dönemi: İlk dönem bittiğinde artık bayağı okulda sosyaldim diyebilirim.Sınıftaki herkesi tanımaya çalıştım.Üst sınıflarla tanıştım vs.vs. İlk dönem finallerde arkadaşlarımla gezmekten biraz bocalamış olsam bile vizelerim yüksek olduğu için sorun olmadı.Ama geriye dönsem asla aynı şeyi yapmam. 
Okulun ikinci dönemi:Yaz dönemi olduğundan göz açıp kapayıncaya kadar geçen dönemdi benim için.Vizeler o kadar hızlı gelecek ki  inanamayacaksınız ve havalar da ısınacak ders çalışmak istemeyeceksiniz.Bu nedenle havalar tam ısınmadan vizeleri yhüksek tutun.Çünkü finaller hem ramazana denk geliyor,hem hava ısınıyor hemde siz artık eve-tatile gitmek istiyorsunuz.Bu demek değil ki finalleri sallayın.Finallere de sıkıp dişinizi çalışın daha sonra bütsüz bütsüz herkesten önce huzurlu bir tatil yaparsınız (ben öyle yaptım herkes bütteyken evde olmak gibisi yok :D) .

İşte benim 1. sınıfım bu şekildeydi.Bu arada çok güzel arkadaşlıklarım oldu.Kesinlikle sosyal aktivitelere ve arkadaşlarınıza zaman ayırın.Bunları planlı bir şekilde yaparsanız hiç zorluk çekmezsiniz. :) :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder